مورخ كيست و چگونه يك مورخ شويد؟

یه آدم فعال که دوست داره اطلاعاتشو به اشتراک بذاره

مورخ كيست و چگونه يك مورخ شويد؟

۱۴ بازديد

جهان پيوسته در حال تحول است و مورخان نقش مهمي در تركيب و ثبت وقايع گذشته دارند. تلاش آنها اين امكان را براي افراد و جوامع فراهم مي كند تا از تاريخ درس بگيرند تا مسير بهتري را براي آينده ترسيم كنند. كساني كه علاقه مند به مشاركت در اين تلاش هستند، مي توانند كارشناسي ارشد هنر را در تاريخ دنبال كنند.

مورخ چيست؟

مورخان حرفه خود را به مطالعه وقايع قابل توجه گذشته، مانند درگيري هاي نظامي، نقاط عطف سياسي، و جنبش هاي اجتماعي اختصاص مي دهند. اين متخصصان در دانشگاه ها و ساير محيط هاي آموزشي و همچنين براي سازمان هاي مختلف دولتي، خصوصي و غيرانتفاعي كار مي كنند.
به عنوان مثال، برخي از سازمان‌هاي دولتي مورخان كاركنان را براي مشاوره در مورد تأثير بالقوه سياست‌هاي پيشنهادي استخدام مي‌كنند. مورخان و به‌ويژه مورخان نظامي مي‌توانند با مطالعه درگيري‌هاي اصلي و ثبت طيفي از جزئيات مهم در مورد تصميم‌گيري‌هاي سياست داخلي و خارجي مشاوره دهند. تحقيقات آنها ممكن است موضوعاتي مانند فناوري نظامي، استراتژي، ارتباطات، رهبري و سلامت عمومي زمان جنگ را پوشش دهد. مقامات نظامي و سياست گذاران مي توانند از اين اطلاعات براي توسعه سياست هاي موثرتر استفاده كنند. يك مورخ عموما با خريد سررسيد 1401 مطالب خود را به روي آن مي نويسد. تا به يادگار بماند.

مورخان چه مي كنند؟

مدرك كارشناسي ارشد در تاريخ مي تواند به آماده سازي مورخان براي انجام تحقيقات ميداني، ارزيابي سوابق تاريخي و ارائه بينش در مورد رويدادهاي گذشته كمك كند. مورخان معمولاً داراي مسئوليت هاي حرفه اي زير هستند:
تحقيق تاريخ هاي ثبت شدهمورخان اطلاعات را از بسياري از منابع اوليه جمع آوري و ارزيابي مي كنند تا به سؤالات مربوط به رويدادهاي تاريخي پاسخ دهند، فرآيندي كه به عنوان روش تاريخي شناخته مي شود. آنها ممكن است سوابق مكتوب، مصنوعات فيزيكي و انواع ديگر شواهد را در طول تحقيقات خود تجزيه و تحليل كنند. مورخان اغلب گزارش هايي را براي توضيح اهميت يافته هاي خود تهيه مي كنند و ارتباط و ارزش اكتشافات جديد را با جامعه مدرن مرتبط مي كنند.
ارائه بينش تاريخي در مورد رويدادهاي جاريبا مقايسه رويدادهاي گذشته و فعلي، مورخان مي توانند تفسير ارزشمندي در مورد امور جاري ايجاد كنند و به طور بالقوه به آنها اجازه مي دهد تا پيش بيني كنند كه چه رويدادهايي ممكن است در آينده رخ دهد. به عنوان مثال، با مطالعه تاريخ اقتصادي كشوري كه با ركود مواجه است، مورخان اقتصادي مي توانند علل بالقوه آن ركود را مشخص كنند. با به اشتراك گذاشتن بينش خود، آنها مي توانند به بهبود كشور كمك كنند و به جوامع ديگر در سراسر جهان كمك كنند تا از اشتباهات مشابه جلوگيري كنند. همين خط فكري در زمينه هاي ديگر تاريخ نيز صدق مي كند. مورخان نظامي مي توانند به شناسايي پيشگيرانه نشانه هاي جنگ كمك كنند و به رهبري كشورشان اجازه دهند تا اقدامات احتياطي لازم را انجام دهند. به همين ترتيب، مورخان سياسي مي توانند از مشاهدات خود از رويدادهاي سياسي گذشته براي پيش بيني چگونگي انجام امور سياسي امروز استفاده كنند.

يك مورخ بايد چه مهارت هايي داشته باشد؟

مورخ بودن به معناي توسعه و آزمايش فرضيه ها، جمع آوري داده هاي كاربردي و انتشار تحقيقات بعدي است. افراد در اين زمينه ممكن است مجبور شوند با نزديك شدن به موعد مقرر، ساعت هاي طولاني سفر كنند و كار كنند، و آنها بايد خوانندگان و نويسندگان مشتاق باشند. علاوه بر اين استعدادها، مهارت هاي زير براي مورخان حياتي است:
تفكر زمانيتسلط بر تفكر زماني به معناي درك چگونگي سنجش زمان و ثبت تاريخ توسط جوامع مختلف است. از آنجايي كه بسياري از منابع ممكن است حاوي تاريخچه يك رويداد واحد باشند، مورخان بايد گزارش هاي فردي را غربال كنند و رويدادها را به ترتيب وقوع قرار دهند. منابع تاريخي اغلب با مهر زمان و تاريخ ارائه نمي شوند، بنابراين بايد آنها را رديابي كرد تا نه تنها ارتباط تاريخي آنها، بلكه همچنين اينكه چه كسي اطلاعات يا مصنوع را توليد كرده و از كجا آمده است، رديابي شود.
ايجاد يك توالي زماني از مواد و داده هايي كه يك مورخ جمع آوري مي كند مي تواند كار دشواري باشد. بنابراين، انجمن تاريخ آمريكا، تفكر زماني را به عنوان مهارتي كه در قلب استدلال تاريخي قرار دارد، فهرست مي‌كند. آنچه ممكن است در ظاهر ساده به نظر برسد، نه تنها به دليل تعداد گزارش هاي تاريخي، بلكه به دليل بسياري از تمدن هاي تاريخي كه از تفسيرهاي خود از زمان پيروي كرده اند نيز پيچيده است. براي مثال، جوامعي كه در باورهاي مسيحي تأسيس شده‌اند، ممكن است تاريخ‌هاي خود را حول وقايع حياتي درون دين هماهنگ كرده باشند، در حالي كه تمدن‌هاي چيني از نظام‌هاي تقويمي با محوريت ظهور و سقوط سلسله‌هاي سلطنتي حمايت مي‌كردند. حتي اگر تمدن‌هاي گذشته با پشتكار وقايع را ثبت مي‌كردند، ناسازگاري در روش‌هاي گاه‌شماري آنها ممكن است تشخيص زمان وقوع رويدادها در تقويم مدرن ما را دشوارتر كند. از آنجايي كه هيچ روش يكساني براي زمان شناسي وجود ندارد، مورخان بايد بدانند كه چگونه از عوامل و زمينه فرهنگي براي استنباط ترتيب رويدادها در طول زمان استفاده كنند.

تفسير تاريخييك مورخ وقتي با روايت هاي متفاوتي از يك رويداد تاريخي مواجه مي شود، بايد چه كند؟ تفسير و تحليل تاريخي مهارتي است كه مورخان هنگام مقايسه گزارش هاي تاريخي يك رويداد واحد به كار مي برند. به منظور تفسير صحيح تاريخ هاي پيچيده، مورخان بايد رويكردي ظريف به تحقيقات خود داشته باشند. آنها به جاي نگاه دقيق به واقعيات، بايد بر اساس زمينه وقايع تاريخي استنباط كنند. اين به معناي در نظر گرفتن هر گونه گزارش تاريخي معتبري است كه از علل، تأثيرات و نتايج رويداد تاريخي مورد تحقيق صحبت مي كند. يك مورخ بايد با ترسيم از اين ديدگاه‌هاي گوناگون در مورد رويدادهاي يكسان، شباهت‌هايي بين رويدادهايي كه مطالعه مي‌كند ترسيم كند و نمايشي متعادل، بي‌طرفانه و دقيق از دوره زماني مورد نظر را تركيب كند.
درك تاريخيمواد مرجع مي توانند براي درك تاريخ مفيد باشند، زيرا عكس ها، آثار هنري و كتاب ها شواهد ملموسي از چگونگي زندگي در دوره هاي زماني مختلف ارائه مي دهند. تسلط بر هنر درك تاريخي به توانايي مورخ براي كشف چرايي رخدادهاي تاريخي، چه كسي درگير، چرا اتفاق افتاده و چه چيزي مي تواند انگيزه آنها را داشته باشد، متكي است. براي مثال، كسي كه سال‌هاي اوليه استعمار در آمريكاي شمالي را مطالعه مي‌كند، از مطالعه آن زمان از ديدگاه بوميان آمريكا و گروه‌هاي مختلف استعمارگران اروپايي سود مي‌برد. ارجاع متقابل ديدگاه‌هاي متضاد براي رسيدن به حقيقت به مورخان امكان مي‌دهد تا روايتي تاريخي توليد كنند كه تا حد امكان كامل و بي‌طرفانه باشد. علاوه بر اين، درك تاريخي همچنين شامل توانايي جستجوي داده‌هاي غير استانداردي است كه به اشكال مختلف در طول دوره مورد مطالعه ارائه شده‌اند. با مطالعه منابع غيراستاندارد، مانند نقشه ها، هنر، ادبيات و موسيقي، مورخان مي توانند داده هاي عملي تري را به دست آورند كه مي تواند براي زمينه سازي بهتر تاريخ هايي كه در حال تحقيق هستند استفاده كند.

چشم انداز شغلي و فرصت هاپيش بيني مي شود كه بسياري از رشته هاي حرفه اي برتر براي مورخان در دهه آينده تقاضاي زيادي داشته باشند. برخي از رايج‌ترين انتخاب‌هاي شغلي براي افراد داراي مدرك تحصيلي پيشرفته عبارتند از:
معلم تاريخمعلمان دانش‌آموزان را در هر سني در موضوعات مختلف مانند علوم و زبان آموزش مي‌دهند، اما يك مورخ در كلاس درس چه كاري مي‌تواند انجام دهد؟ در سطح دبستان، معلمان تاريخ اغلب دانش عمومي را در مورد رويدادهاي تاريخي با دانش آموزان خود به اشتراك مي گذارند. از سوي ديگر، معلمان دبيرستان آزادي بيشتري در مورد موضوع دارند، به اين معني كه مي توانند عميق تر در وقايع تاريخي كاوش كنند. پس از اتمام يك كلاس، دانش آموزان دبيرستاني بايد بتوانند تعيين كنند كه چه چيزي باعث يك رويداد، نحوه انجام آن رويداد و پيامدهاي آن شده است. فراتر از كلاس درس، معلمان تاريخ ممكن است پروژه هاي تاريخ در سطح جامعه را به عنوان بسط كار كلاسي خود رهبري كنند. اين پروژه‌ها مي‌تواند هر چيزي باشد، از هماهنگي بازآفريني‌هاي تاريخي فوق برنامه در جامعه يا سازمان‌دهي رويدادهاي مدرسه براي تجليل از شخصيت‌هاي مهم تاريخي.
براي تبديل شدن به يك معلم، تركيب مدرك ليسانس و گواهي تدريس اغلب كافي است، اما برخي از ايالت ها نيز معلمان را ملزم به داشتن مدرك كارشناسي ارشد مي كنند. صرف نظر از الزامات ايالتي، مدرك كارشناسي ارشد هنر در تاريخ، مدركي جذاب براي مدارسي است كه به دنبال معلم تاريخ هستند. با توجه به اداره آمار كار (BLS)، معلمان دبيرستان در سال 2017 متوسط ​​حقوق 59,170 دلار دريافت كردند.
آرشيودار يا متصدي موزهموزه ها فقط مخزن آثار باستاني نيستند. آنها مكان هايي هستند كه افراد مي توانند براي يادگيري از گذشته و كشف ايده هايي براي استفاده در آينده به آنجا بروند. مورخاني كه در موزه ها كار مي كنند معمولاً براي تبليغ، حفاظت، ارزيابي و مطالعه اشياء و سوابق تاريخي به كار گرفته مي شوند. در برخي از نقش‌ها، آنها همچنين وظيفه دارند اين چيزها را به روش‌هاي جالب جديد به مشتريان موزه ارائه دهند، مانند نمايشگاه‌هاي تعاملي كه بازديدكنندگان را درگير مي‌كند و آنها را به روش‌هاي سرگرم‌كننده آموزش مي‌دهد.

دو شغل تخصصي براي مورخاني كه مايل به كار در موزه هستند در دسترس است: بايگاني و متصدي. بايگاني ها ارزش يا اهميت تاريخي موجودي موزه را تعيين مي كنند و همچنين ممكن است مسئول كمك به حفظ سوابق مربوط به اشياء يا رويدادهاي تاريخي باشند. اگر صحت يك سند يا اثر تاريخي مشكوك باشد، بايگاني‌ها اغلب تخصص لازم را براي بررسي واقعي بودن يا نبودن آن دارند. از سوي ديگر، متصديان، فهرست موجودي موزه را به گونه‌اي تنظيم مي‌كنند كه به احتمال زياد بازديدكنندگان را جذب و درگير كند. آن‌ها اشياي تاريخي را پيدا مي‌كنند كه مناسب با موضوع موزه هستند و نمايشگاه‌هايي ايجاد مي‌كنند كه اهميت تاريخي يك مورد را به قانع‌كننده‌ترين شكل ممكن نشان مي‌دهند.
واجد شرايط بودن براي هر يك از اين موقعيت ها معمولاً حداقل به مدرك كارشناسي ارشد در تاريخ يا موضوع مرتبط مانند باستان شناسي نياز دارد. كسب مدرك كارشناسي ارشد هنر در تاريخ مي تواند به متخصصان تاريخ در هنگام درخواست شغل در موزه ها مزيت رقابتي بدهد. طبق گزارش BLS، در سال 2017، متوسط ​​حقوق متصديان و بايگاني ها به ترتيب 53770 دلار و 51760 دلار بود.
مشاور تاريخيمدرك كارشناسي ارشد هنر در تاريخ مي تواند فارغ التحصيلان را براي مشاغل مشاوره در هر دو بخش دولتي و خصوصي واجد شرايط كند. به عنوان مثال، مورخان ممكن است از مدارك تحصيلي خود براي واجد شرايط بودن براي مشاغل مشاوره در فيلمسازي و انتشارات استفاده كنند. مورخان با تخصص منحصر به فرد خود مي توانند اطمينان حاصل كنند كه بازنمايي رسانه اي از رويدادهاي تاريخي به طور دقيق ارجاع و به تصوير كشيده شده است. به عنوان مثالي ديگر، دولت ها مورخاني را با مدرك تحصيلات تكميلي استخدام مي كنند تا علت و معلول رويدادهاي جهان را مطالعه كنند. مقامات دولتي مي توانند از اين اطلاعات براي تعيين چگونگي بهبود استراتژي هاي سياست هاي آينده استفاده كنند. مورخاني كه براي دولت فدرال كار مي كنند جزو پردرآمدترين متخصصان در اين زمينه هستند: آنها در سال 2017 متوسط ​​حقوق 94800 دلار دريافت كردند، در مقايسه با ميانگين 59120 دلار براي همه مورخان.
مورخان مجموعه مهارت هايي دارند كه با توانمندسازي جوامع براي عبرت گرفتن از اقدامات گذشته و اجتناب از تكرار گام هاي اشتباه در آينده، به نفع فرهنگ ها و ملل مدرن است. با مدرك كارشناسي ارشد هنر در تاريخ، مورخان مي توانند تاريخ شفاهي را ضبط و حفظ كنند، دانش و يافته هاي خود را با ديگران به اشتراك بگذارند، و در برخي از مشاغل، اطلاعات عملي ارائه دهند كه مي تواند به حل مشكلات حال و آينده كمك كند.

https://online.norwich.edu/academic-programs/resources/what-is-a-historian

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد