آرشیو بهمن ماه 1400

یه آدم فعال که دوست داره اطلاعاتشو به اشتراک بذاره

ده دلیل قاطع بر نیاز به تقویم رومیزی

۱۲ بازديد

مطلب مرتبط: مرکز خرید سررسید و تقویم عمده کجاست؟

10 دلیل برای اینکه به یک تقویم رومیزی نیاز دارید

[اگر حوصله خواندن این مقاله را ندارید، برای مشاهده انواع تقویم رومیزی و سررسید به سایت سررسید گاموت مراجعه نمایید]

دوران پس از آن خوشبختانه به پایان رسیده است. در روزهای اداریم در تهران، همه آنها را دور میز کارم داشتم. تعداد زیادی یادداشت‌های چسبناک رنگارنگ با چیزهایی که باید به خاطر بسپارم که فراموش می‌کردم آن‌ها را انجام دهم. تعجبی ندارد که چرا.

 

اما از زمانی که قدرت پلنر میز را کشف کردم، زندگی من تغییر کرد. به طور جدی. اینجا جایی است که یادداشت‌های سریع می‌نویسم و ​​بعداً کتاب گلوله و کاغذم را با خوشنویسی بهتر رونویسی می‌کنم، اما همچنین مکانی است که نمای کلی هفته و روزهای آینده را به من می‌دهد.

 

نشستن راحت جلوی من در تمام طول روز، همچنین جایی است که من اتفاقات خوبی را که در طول روز اتفاق می‌افتد حاشیه‌نویسی می‌کنم - که من به‌تدریج با دست خطی زیباتر در دفتر قدردانی خود در شبانه روز گزارش می‌دهم.

از آنجایی که من عاشق برنامه ریزهای میز شدم، قبل از چاپ تقویم رومیزی آبرنگی و خشتی خودمان، انواع مختلفی را امتحان کردم. برخی از آنها خیلی بزرگ و برخی دیگر بسیار کوچک بودند. آنهایی که در یک مغازه زنجیره ای بزرگ خریدم، چسب بی مصرفی داشتند که باعث می شد هر بار صفحات زیادی را از بین ببرم.

 

و حالا، آزاردهنده ترین چیز از این تقویم رومیزی احمقانه:

صفحات چسبانده شده در پایین جایی که آرنج های شما قرار دارند و در حین تایپ روی صفحه کلید حرکت می کنند. و آن گوش های کاغذی ناخواسته؟ هیچ چیز آزاردهنده تر از آن در زندگی نیست.

 

خوب شاید چند چیز آزاردهنده دیگر وجود داشته باشد، اما نظم و سازماندهی روی میز من برای انجام کارم ضروری است و به همین دلیل است که من تقویم رومیزی خود را به روی میز فیکس کرده ام. یک جزئیات کوچک، حیاتی و بسیار هوشمندانه. بدون فراموشی، بدون خطر خراب کردن صفحات، بدون خروج صفحات قبل از زمان مقرر.

 

8 دلیل برای اینکه چرا باید یک تقویم رومیزی تهیه کنید:

چه شما تقویم رومیزی خود را درست کرده باشید و چه در فکر خرید تقویم گاموت هستید، 8 دلیلی که چرا به یک برنامه ریز میز نیاز دارید هنوز هم درست است.

تا زمانی که نتوانیم زمان را مدیریت کنیم، هیچ چیز دیگری را نمی توانیم مدیریت کنیم.

~ پیتر دراکر

مطلب مرتبط: مورخ کیست و چگونه یک مورخ شوید؟

1. دیگر به تعویق نمی افتید

هر دانش آموز و همچنین حرفه ای به یک سیستم بصری نیاز دارد که تاریخ ها و پروژه های مهم را سازماندهی کند. داشتن یک برنامه ریز میز منجر به مدیریت کارآمدتر زمان و تعلل کمتر می شود. خوشبختانه، تقویم‌های ما به‌گونه‌ای فرم‌بندی شده‌اند که یک هفته کامل از تکالیف به وضوح در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد و می‌توان در حین انجام آن‌ها، آن‌ها را خط زد.

من قبلاً ملکه اهمال کاری بودم، اما از زمانی که برند لوازم التحریر کوچک، اینچیوسترو و کاغذ خود را راه اندازی کردم، دیگر نمی توانستم وانمود کنم جایی برای نوشتن لیست کارهایم و قرارهایم ندارم. با یک تقویم رومیزی جلوی چشمانتان، اجتناب از کارتان سخت تر خواهد بود. روانشناسی ساده است: وقتی می‌بینید فهرست کارهایتان در تمام طول روز به شما خیره شده، سست کردن آن سخت‌تر است.

 

2. مراجعه سریع و آسان

آیا در حالی که در جریان کاری هستید یک تماس یا یک تکلیف جدید دریافت می کنید؟ متوجه شدم، فوق العاده آزاردهنده است و زمان می برد تا تقویم رومیزی هفته شمار یا تقویم رومیزی ماهشمار خود را باز کنید و تاریخ مناسب را جستجو کنید. در عوض، در برنامه‌ریز میز خود، به سادگی هفته‌ها را پیمایش می‌کنید تا قرارهای جدید خود را در زمان واقعی یادداشت کنید. تقویم رومیزی شما همیشه آنجاست.

 

حتی می توانید آن را به دیوار خود در کنار یک چاپ جالب مانند این بچسبانید تا همیشه آن را جلوی خود داشته باشید.

وقتی در حال مطالعه یا نوشتن مقالات طولانی هستم و احساس می‌کنم فضای بیشتری روی میزم می‌خواهم، معمولاً آن را با مقداری چسب قابل قالب‌گیری و جداسازی روی دیوار می‌چسبانم.

خارج از راه، اما هنوز هرگز دور از چشم نیست، بنابراین اگر کسی برای جلسه/تماس درخواست کرد، می‌توانم فوراً به تقویم رومیزی خود مراجعه کنم و بدون نیاز به پیمایش کل برنامه‌ریزم، به او پاسخی سریع بدهم.

 

3. مسائل را در چشم انداز قرار دهید

گاهی اوقات، هفته کاری خود را به این فکر می‌کنم که هفته‌ای سبک خواهد بود، زیرا هنوز باید مهاجرت (به زودی یک پست وبلاگ در مورد این بخش از روش مجله گلوله) هفته گذشته در کتاب گلوله و کاغذی خود را انجام دهم. اما پس از آن، یک تلنگر سریع در طول هفته های برنامه ریز میز من و بلافاصله متوجه می شوم که چه کاری و چه زمانی باید انجام دهم. یک تقویم رومیزی به من کمک می کند تا به جای عجله کردن در آخرین ثانیه، کارها را از قبل شروع کنم. از آنجایی که من یک کارآفرین انفرادی و یک فریلنسر هستم، اغلب پروژه‌های همپوشانی دارند و برنامه‌ریز میز من به من کمک می‌کند تا از همه چیز آگاه باشم.


4. الهام گرفته باشید و احساس کنید

من کلمات را دوست دارم و معتقدم ارتباط درست بین آنها جادو است. من همچنین عاشق نقل قول ها هستم (برنامه ریزان روزانه و هفتگی 2020 شما با نقل قول های مورد علاقه من در تمام دوران پراکنده شده اند!)، به همین دلیل است که در طراحی تقویم رومیزی خودم، منطقه ای را برای نوشتن یک نقل قول الهام بخش یا انگیزشی در هر هفته رزرو کردیم. سال گاهی اوقات ما فقط به کمی تشویق خود نیاز داریم یا شاید لازم باشد برای چند روز روی چیزی خاص تمرکز کنیم. از کلمات هفته خود به عنوان فضای خود برای الهام بخشیدن به خود استفاده کنید.

 

5. فضایی برای خلاقیت شما

نحوه چیدمان تقویم رومیزی کاملاً به شما بستگی دارد، زیرا فضای زیادی برای خلاقیت وجود دارد. ما تصمیم گرفته‌ایم آن را سیاه و سفید نگه داریم - دقیقاً مانند همه محصولاتمان - زیرا می‌خواهیم هر صفحه از هر برنامه‌ریزی کاغذی و کاغذی یا مجله را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. ما یک طرح کوچک در پایین سمت راست چاپ کردیم تا هنگام تماس تلفنی طولانی رنگ آمیزی کنید یا آن را با یک یادداشت کوچک در پشت به شخصی بدهید.

 

تقویم‌های رومیزی ما فضای زیادی برای نوشتن ارائه می‌دهند، زیرا یک بخش «یادداشت‌ها» اضافی در پایین هر صفحه وجود دارد.

 

6. خرید و لیست کارهای انجام شده در زمان واقعی

چند بار بعد از خرید به خانه رفته اید و متوجه شده اید یکی از مواد مورد نیاز برای شام را فراموش کرده اید؟ یا دستمال توالت؟ دقیقاً به همین دلیل، ما یک ستون پارگی در سمت راست برای لیست خرید شما اضافه کرده‌ایم تا به محض اینکه چیزی به ذهنتان می‌رسد آن را پر کنید، نه زمانی که جلوی یخچال می‌ایستید و نمی‌توانید چیزی را به یاد بیاورید. در واقع نیاز دارند من معمولاً میوه و سبزیجاتی را که قرار است در بازار کشاورزان روز یکشنبه بخرم، یادداشت می کنم. این یک نجات دهنده زندگی است. دیگر پیاز کم نیست

 

7. زندگی شخصی و کاری/تحصیلی در یک مکان

ما برنامه ریزهای میز خود را تا حد امکان بزرگ کرده ایم تا بتوانید هم قرار ملاقات ها و امتحانات مهم و هم جلسات با دوستان و افکار خود را حاشیه نویسی کنید. اگر از رایانه رومیزی استفاده می کنید، اندازه آن در واقع به گونه ای محاسبه می شود که کاملاً بین صفحه نمایش و صفحه کلید شما قرار می گیرد. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، این لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام تایپ کردن، از آرنج‌های شما پشتیبانی بیشتری کند.


8. از آن عبور کنید

یکی از چیزهایی که من بیشتر از همه در مورد تقویم رومیزی ما دوست دارم این است که شما در واقع می توانید چیزهای موجود در لیست خود را بیشتر از خط خطی کنید. شما می توانید لیست کارهای خود را از بین ببرید. و قسم می خورم، برای زنبوری پرمشغله مثل من، احساس پاره کردن صفحات عالی است! این واقعاً به من احساس می کند که کاری را انجام داده ام! به‌علاوه، اگر در برنامه‌ریزم سعی می‌کنم همیشه خوشنویسی منظم و واضح داشته باشم، از نوشتن با همه رنگ‌ها و خط زدن چیزهایی که روی میز من می‌آیند چنین رضایتی وجود دارد.

 

9. خطری برای از دست دادن آن وجود ندارد

بهترین قسمت یک تقویم رومیزی؟ شما نمی توانید آن را از دست بدهید. هر کس چیزی را در زندگی خود از دست داده است. ممکن است برنامه ریز، کلید خانه، سگ یا چیز دیگری باشد. اما من حدس می زنم که از دست دادن برنامه و قرار ملاقات های شما یک فاجعه بزرگ برای بسیاری از ما خواهد بود.

اما با یک برنامه ریز میز که در خانه روی میز شما می ماند، خطر از دست دادن تمام مهلت ها و جلسات خود را ندارید.

 

شما همیشه می دانید که اطلاعات شما کجاست و هرگز فراموش نخواهید کرد که یک پروژه/تکلیف مهم در موعد مقرر قرار گیرد. ترکیب عالی، البته، استفاده از برنامه‌ریز و تقویم رومیزی است، زیرا ممکن است زمانی که نیاز به اضافه کردن چیز جدیدی به برنامه خود داشته باشید، بیرون نباشید، اما واضح است که یک برنامه‌ریز میز می‌تواند بهره‌وری شما را تا 19450350% افزایش دهد. به هر حال، اگر هنوز بین یک برنامه ریز روزانه یا هفتگی تصمیم نگرفته اید، این مقاله می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.

 

10. نکته اضافی برای وبلاگ نویسان و مدیران رسانه های اجتماعی

اگر شما هم مانند من یک وبلاگ نویس هستید (علاوه بر چیزهای دیگر...)، یک برنامه ریز میز برای سازماندهی کردن تقویم سرمقاله و به روز نگه داشتن مطالبی که باید منتشر کنید و ایده های جدید را به روز نگه دارد. Pssst! من در واقع از دو تقویم رومیزی استفاده می کنم: یکی برای قرارهای روزانه و کارهایی که باید انجام دهم و دیگری تقویم سرمقاله اختصاصی من برای فعالیت وبلاگم است. من دوست دارم همه چیز را به صورت بصری ببینم و دقیقا بدانم در کجا هستم. من حدس می‌زنم این تنظیم برای مدیران رسانه‌های اجتماعی که باید پست‌ها و چیزهای رسانه‌های اجتماعی را از قبل برنامه‌ریزی کنند و همیشه در بالای جشن‌ها و رویدادهای دیگر باشند، عالی است.

منبع