تفاوت دفتر خاطرات ، پلنر و بولت ژورنال

یه آدم فعال که دوست داره اطلاعاتشو به اشتراک بذاره

تفاوت دفتر خاطرات ، پلنر و بولت ژورنال

۸ بازديد
تفاوت بین یک بولت ژورنال، دفتر خاطرات یا پلنر چیست؟ بسیاری از مردم از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آیا واقعاً یکسان هستند؟

واژه‌های journal، diary و planner نشان می‌دهد که در معنی و کاربرد این موارد تفاوت‌هایی وجود دارد. به طور خلاصه، یک دفترچه خاطرات معمولاً برای ثبت رویدادهای روزانه استفاده می شود، در حالی که یک بولت ژورنال می تواند خط خطی باشد که به بسیاری از چیزهای تصادفی مربوط می شود. پلنر برای پلنری از قبل برای روز، هفته یا ماه بعد استفاده می شود. بیایید هر یک از این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا مشخص کنیم که آیا تفاوتی بین یک بولت ژورنال، دفتر خاطرات یا پلنر وجود دارد یا خیر.
دفترچه خاطرات چیست؟
کلمه خاطرات از کلمه لاتین "darium" گرفته شده است که می تواند به کمک هزینه روزانه ترجمه شود. این یک توصیف دقیق است زیرا یک دفترچه خاطرات حاوی اطلاعاتی در مورد زندگی روزمره شما است. تمرین یادداشت روزانه صدها سال پیش آغاز شد. یکی از اولین یادداشت های روزانه متعلق به ساموئل پپیس بود. ساموئل پپیس یک دفتر خاطرات از وقایع مانند آتش سوزی بزرگ لندن، طاعون بزرگ لندن و جنگ دوم هلند داشت. دفتر خاطرات او همچنین شامل بینش ها و گزارش های شخصی از این رویدادها بود که آن را به منبعی ارزشمند از اطلاعات درباره این رویدادها تبدیل کرد.
بسیاری از یادداشت‌نویسان به همان روشی که به بهترین دوست خود می‌گویند، به دفترچه خاطرات خود اعتماد می‌کنند. یکی از شناخته شده ترین خاطرات نویسان، آن فرانک، دفتر خاطرات خود را کیتی نامید و طوری در دفتر خاطرات خود نوشت که گویی به دوستش، کیتی، تمام اسرار خود را می گوید.
ناگفته نماند سررسید یا سالنامه نیز یک نوع بولت ژورنال است که دارای امکانات بیشتری از آن است.

یک دفترچه خاطرات می تواند به عنوان یک گزارش روزانه از تجربیات استفاده شود. یادداشت های روزانه معمولاً به ترتیب زمانی انجام می شود. برای استفاده بهینه از دفترچه خاطرات، ورودی های روزانه بهترین است، اما این عادتی است که نیاز به نظم و انضباط شخصی دارد. یک دفترچه خاطرات باید با در نظر گرفتن نکات زیر بر رویدادها تمرکز کند:

چی شد،
که درگیر بود،
چگونه اتفاق افتاد و چه احساسی در من ایجاد کرد،
کجا اتفاق افتاد و
کی اتفاق افتاد؟
از یادداشت های روزانه برای یادآوری رویدادهای مهم شخصی استفاده می شود، اما تمرکز معمولاً بیشتر بر روی ادراکات و احساسات درونی است. نوشته های خاطرات می تواند طولانی یا کوتاه باشد، بسته به مشغله روز. بسیاری از مردم دفتر خاطرات خود را به ترتیب روز شروع می کنند، به عنوان مثال، ابتدا درباره صبح خود می نویسند، سپس بعدازظهرها و با عصر خود پایان می دهند. افراد دیگر فقط مهم ترین رویدادها یا احساسات یک روز را ثبت می کنند. یک دفترچه خاطرات شبیه گزارش روزنامه در مورد یک رویداد است، با این تفاوت که یک روز از زندگی شما را پوشش می دهد! یادداشت نویسان اغلب در پایان روز یا صبح روز بعد، دفترچه خاطرات روزانه خود را تکمیل می کنند.

من از 11 سالگی یک دفتر خاطرات داشته‌ام. این روشی است برای حسابرسی، تقریباً مراقبه، تلاش برای معنا بخشیدن به چیزها زیرا زندگی آشفته است.
ریچارد ای گرانت

یادداشت روزانه یک تمرین ساده است و نیازی به مهارت خاصی ندارد. از آنجایی که شما تنها خواننده مورد نظر هستید، باید مطمئن شوید که می توانید دست خط خود را بخوانید. بسیاری از مردم یک دفترچه خاطرات نگه می دارند

دفتر پلنر چیست؟
دفتر پلنران ابزارهایی برای دفتر پلنری پیش رو هستند. آنها ابزاری برای سازماندهی زندگی شما هستند. اکثر دفتر پلنران دارای تقویم، ماه، هفته و روز هستند - گاهی اوقات حتی ساعت ها برای هر روز. هدف یک پلنر پیگیری قرار ملاقات ها و آسان کردن پلنری وظایف است. پلنران از آنجایی که زندگی روزمره خود را پلنری می کنند به افراد کمک می کنند بهره وری بیشتری داشته باشند. یک پلنر می تواند به شما در اولویت بندی، پلنری و اجرا کمک کند. دو تا از معروف ترین پلنرها پلنر شاد یا پلنر شور هستند.

من یک دفتر برنامه ریزی، یک سازمان دهنده هستم. من چیزها را یادداشت می کنم زیرا می توانید به صورت بصری آنها را بررسی کنید و پیشرفت را مشاهده کنید. نوشتن چیزها یک هنر گمشده است. من در سرتاسر آپارتمانم یادداشت های چسبناک دارم.
ویل گرییر
دفتر برنامه ریزیها در طیف وسیعی از اندازه ها و طرح بندی ها هستند. برخی از آنها کل یک سال تقویمی (ژانویه تا دسامبر) را پوشش می دهند، برخی دیگر بر سال های تحصیلی (اوت تا آگوست) متمرکز هستند. طرح‌بندی برنامه‌ریزان می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد.
یک جامعه برنامه‌ریزی وجود دارد که بر روی تزیین برنامه‌ریزان با برچسب و نوار Washi تمرکز دارد. روزنامه نگاری تزئینی علاقه بسیاری از افرادی است که دفتر برنامه ریزیان زیبا و سازنده را دوست دارند.


ژورنال چیست؟
یک ژورنال خلاق تر از دفتر خاطرات و دفتر برنامه ریزیان است. ژورنال‌ها دفترچه‌های خالی هستند که مالک می‌تواند آن‌ها را سفارشی کند و به میل خود استفاده کند. مجلات روی هیچ موضوع خاصی متمرکز نیستند و اغلب موضوعات متعددی را پوشش می دهند. یک بولت ژورنال به یک دوره زمانی خاص مرتبط نیست و می تواند طی چندین سال استفاده شود. روزنامه‌نگاران از ژورنال‌های خود خاموش و روشن استفاده می‌کنند و مانند دفترچه خاطرات یا برنامه‌ریز، برنامه زمانی مشخصی ندارند.

نقطه شروع کشف اینکه چه کسی هستید، استعدادهایتان، استعدادها، رویاهایتان، راحت بودن با خودتان است. زمانی را به تنهایی بگذرانید. در یک بولت ژورنال بنویسید.

رابین شارما

یک بولت ژورنال می تواند شامل موارد مختلفی مانند ایده ها، خاطرات، doodle باشد. همچنین می تواند شامل نقاشی ها، بریده هایی از مجلات و نقل قول ها باشد. مردم همچنین از ژورنال های خود برای اشعار زیبا، نقل قول های الهام بخش یا موارد زیبایی که در زندگی روزمره خود با آنها برخورد می کنند استفاده می کنند.
انواع مختلفی از مجلات وجود دارد. چند نمونه از مجلات عبارتند از:

برخی از افراد از ژورنال های خود برای هدف گذاری استفاده می کنند. این شامل تصمیم گیری در مورد یک هدف کلی و سپس تقسیم آن به مراحل کوچک و قابل مدیریت است. از اینجا می توان مراحل را به یک دفتر برنامه ریزی منتقل کرد که در آن برای یک روز، هفته یا ماه خاص دفتر برنامه ریزیی شده است.
یکی دیگر از کاربردهای ژورنال ها، ژورنالینگ سفر است. این یک راه سرگرم کننده برای یادداشت از تمام مناظری است که هنگام سفر بازدید می کنید، آنچه را که در یک مقصد خاص تجربه کرده اید و خورده اید. چیزی که آن را سرگرم کننده تر می کند اضافه کردن بلیط، بروشور، طرح و عکس از سفرهای شماست.
یک دفترچه رویایی برای نوشتن در مورد رویاهای شبانه شما هر زمان که رویای به یاد ماندنی می بینید استفاده می شود.
مجلات دیگری که وجود دارند عبارتند از یک بولت ژورنال سپاسگزاری و یک بولت ژورنال باغبانی.
همچنین می توانید یک ژورنال غذایی یا ژورنال تمرینی انجام دهید.
یکی از ایده‌های بولت ژورنال مورد علاقه من یک بولت ژورنال دستور العمل است که در آن می‌توانید دستورالعمل‌هایی را که روزانه می‌پزید دنبال کنید.
اگر ایده ژورنال نویسی را دوست دارید اما مطمئن نیستید که در مورد چه چیزی ژورنال تهیه کنید، انواع مختلفی از ژورنال ها برای الهام بخشیدن به شما برای نوشتن وجود دارد. روزنامه نگاری می تواند اهداف زیادی داشته باشد و می تواند درمانی باشد. حتی دوره‌هایی در مورد ژورنال‌نویسی وجود دارد، زیرا این مهارتی است که می‌توان آن را آموخت و آن را بهبود بخشید تا از مزایای روزنامه‌نگاری به حداکثر برسانید.

ژورنال گلوله چیست؟
برای من یک بولت ژورنال گلوله ترکیبی از یک دفترچه خاطرات، دفتر پلنر و یک بولت ژورنال است. ژورنال گلوله را می توان در هر دفترچه خالی انجام داد. مالک می تواند در مورد اسپردهای خود تصمیم بگیرد و ممکن است شامل یک تقویم و برنامه های ماهانه یا هفتگی باشد. یک بولت ژورنال گلوله می‌تواند شامل مجموعه‌هایی باشد که شامل گزارش‌های روزانه، ردیاب‌های عادت، doodle و انواع مختلف فهرست‌ها می‌شود. ژورنال گلوله یک دفتر پلنر خلاق است و می تواند بر اساس ترجیحات مالک شخصی سازی شود. روشی برای ژورنال گلوله بر اساس سیستمی وجود دارد که توسط رایدر کارول توسعه یافته است.
آیا واقعاً تفاوتی بین دفتر خاطرات، دفتر پلنر و بولت ژورنال وجود دارد؟
بر اساس هدف و کاربردهایی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، بین دفتر خاطرات، دفتر پلنر و بولت ژورنال تفاوت وجود دارد. همچنین بین این مفاهیم همپوشانی وجود دارد و امروزه مردم تمایل دارند دفتر خاطرات، دفتر پلنر و بولت ژورنال خود را به روش های مختلف ترکیب کنند. برخی از افراد با ترکیب ثبت رویدادهای زندگی روزمره خود با یادداشت ها، نقل قول ها و خط خطی ها، یک دفترچه خاطرات و یک بولت ژورنال را ترکیب می کنند. افراد دیگر با داشتن یک تقویم هفتگی یا ماهانه همراه با یادداشت ها و طرح ها، دفتر پلنر و بولت ژورنال خود را ترکیب می کنند. حتی برنامه‌های آنلاینی که برای خاطرات روزانه و مجلات در دسترس هستند اغلب یکسان هستند، در حالی که برنامه‌های برنامه‌ریز نیز امکان یادداشت‌برداری و فهرست‌ها را می‌دهند. امکانات بی پایان هستند و باید واقعاً مختص به فرد باشند.

مهم ترین چیز این است که نوشتن و ثبت زندگی، احساسات و برنامه های خود برای آینده در بهینه زیستن مهم است. نوشتن در مورد روز، برنامه ها و آینده شما به کاهش استرس و تعیین و رسیدن به اهداف کمک می کند. نوشتن برای سلامت کلی شما خوب است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.